Konsultacja trenerska

Sportowcy cenią owsiankę za to, że jest źródłem siły, kobiety – za właściwości odchudzające i odmładzające, a lekarze korzystają z ich działania leczniczego i ochronnego.


DLACZEGO WARTO JEŚĆ OWSIANKĘ?

Poznaj kilka faktów dotyczących płatków owsianych:

  • Talerz płatków owsianych z mlekiem lub jogurtem zapewnia komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy.
  • Witamina B1 i kwas pantotenowy zawarte w płatkach przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu, zarówno podczas wysiłku fizycznego, jak i umysłowego.
  • Owies zawiera też substancje działające antydepresyjnie i likwidujące zły nastrój (wspomniane witaminy z grupy B, a także selen i magnez niezbędne dla mózgu i systemu przewodzenia nerwowego), dodatkowo w płatkach znajduje się potas wapń, cynk oraz żelazo.
  • Płatki stanowią również doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który wpływa m.in. na odpowiednie działanie układu pokarmowego.
  • Jedzenie płatków owsianych na śniadanie zapewnia także solidną porcję energii na cały dzień – 100 g produktu to około 370-380 kcal.
  • Istotna z punktu widzenia zdrowotnego jest także obecność rozpuszczalnych w wodzie beta-glukanów. To one odpowiadają za szereg właściwości dla zdrowia, m.in. korzystny wpływ na gospodarkę lipidową i węglowodanową.
  • Badania naukowe dowiodły, że regularne spożywanie płatków owsianych w znacznym stopniu zmniejsza ilość wchłanianego cholesterolu do krwi.
  • Spożywanie produktów owsianych przez osoby cierpiące na cukrzycę także może korzystnie wpłynąć na regulację ich gospodarki węglowodanowej.

 

Nie wiesz jak przygotować idealną owsiankę? Skorzystaj z naszego przepisu:

Zalej płatki wodą albo mlekiem (możesz użyć ulubionego mleka roślinnego) w proporcji 1 porcja płatków do 3 porcji płynu. Przykładowo 1/3 szklanki płatków (wystarczy w zupełności na jedną porcję) zalej szklanką wody, mleka albo wody z mlekiem. Gotuj ok. 10-12 minut, aż owsianka wchłonie płyn i nabierze kremowej konsystencji. Zdejmij z ognia i dorzuć ulubione dodatki – w zależności od sezonu: truskawki, maliny, banana, orzechy czy prażone na masełku jabłka albo śliwki z dodatkiem cynamonu. Dla smaku dodaj łyżeczkę miodu, masła orzechowego, ale spróbuj też dodać szczyptę soli podczas gotowania – zobaczysz jak interesująco wpłynie na głębie smaku Twojej owsianki!

 

Smacznego!