Konsultacja trenerska

Każda pora dnia jest dobra na trening, ale… ważne, żeby ćwiczyć regularnie.

Czy godzina treningu w takim razie ma znaczenie?

Badacze wykazali, że osoby, które chcą m.in. pozbyć się zbędnych kilogramów, nabrać masy mięśniowej czy poprawić wytrzymałość organizmu, powinny ćwiczyć w konkretnych godzinach, by trening przyniósł lepsze efekty.

Zatem… kiedy ćwiczyć aby schudnąć?

Najlepszą porą na ćwiczenia dla osób odchudzających się jest poranek. Rano metabolizm jest dość mocno pobudzony, dzięki czemu chroni organizm przed magazynowaniem zbędnego tłuszczyku i stymuluje go do szybszego spalania kalorii.

Kiedy ćwiczyć żeby rozbudować masę mięśniową?

Jak wynika z badań, mięśnie są najsilniejsze we wczesnych godzinach popołudniowych, a konkretnie o godzinie 14. Właśnie o tej porze są największe szanse na osiągnięcie najlepszych efektów treningowych. Poza tym ciało jest rozgrzane, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko wystąpienia kontuzji i zwiększa jakość ćwiczeń. 

Kiedy jest najlepsza pora na ćwiczenia na siłę?

Badania wykazują, że szczyt wytrzymałości przypada na późne popołudnie (godzina 16-19). Wtedy ponownie uaktywnia się metabolizm (ale już nie tak silnie jak rano) – serce zaczyna pompować więcej krwi, poziom hormonów jest ustabilizowany, mięśnie reaktywują swoje siły i wzrasta wytrzymałość organizmu. Ponadto podnosi się temperatura ciała (najwyższa jest ok. godziny 18.),

Zaletą późnopopołudniowych i wieczornych ćwiczeń jest także to, że pozwalają one pozbyć się stresu, odprężyć i zapewnić spokojny sen.

Zadzwoń i umów się na darmową konsultację z trenerem
Tel: 739 521 647
Email: recepcja@endorfina-debica.pl